Ligų prevencijos stiprinimo programa
Nėštumą planuojančių, besilaukiančių ir pagimdžiusių moterų sveikatos stiprinimo programa
Kas?

Sveikatos stiprinimo programa esamiems ir būsimiems tėvams apie mitybą, ligų prevenciją, fizinį aktyvumą, bei emocinę sveikatą.

Kam skirta?

Nėštumą planuojančioms, besilaukiančioms ar pagimdžiusioms bei auginančioms(-iems) vaikus iki 1 metų.

Ką veiksime?

Kviesime į 10 paskaitų ciklą, kurių metu:

  • kalbėsime apie mitybos ypatumus planuojant nėštumą ir esant nėštumui, sveikatos ligas ir burnos higienos priežiūrą nėštumo metu, fizinio aktyvumo patarimus kiekvieną trimestrą;
  • pasakosime apie mitybą žindymo metu, dalysimės sėkmingaiss žindymo, kūdikių primaitinimo patarimaiss. Taip pat paskaitų metu aptarsime fizinio aktyvumo svarbą po gimdymo ir kūdikių mankštų ypatybes;
  • kalbėsime apie psichologinę savijautą prieš ir po gimdymo;
  • sužinosite, kaip atpažinti pogimdyvinės depresijos ženklus, kur kreiptis pagalbos ir kaip užskirsti kelią ilgalaikėms pasekmėms.

 

Kaip viskas vyks?

Kviesime į paskaitų ciklą, kurį sudarys 10 užsiėmimų:

  • mityba nėštumo metu: šiuo gyvenimo tarpsniu padidėja maistinių medžiagų poreikis, todėl svarbu skirti pakankamai dėmesio subalansuotai bei sveikatai palankiai mitybai, kuri teigiamai veikia nėštumą, padeda užtikrinti motinos ir vaisiaus poreikius. Užsiėmimo metu kalbėsime apie mitybą (maisto medžiagų, vitaminų, mineralinių medžiagų poreikį) planuojant nėštumą, maisto saugą ir mitybos principus.
  • nėščiųjų burnos higiena: laukiantis keičiasi hormonų būklė, mažėja vitaminų ir mineralų kiekis organizme, todėl dažniau genda dantys ir gali atsirasti dantenų uždegimas, vadinamas nėštuminiu gingivitu. Jis pasitaiko net 60 proc. nėščiųjų ir gali turėti įtakos kūdikio sveikatai. Užsimėmimo metu kalbėsime apie burnos sveikatos ligas nėštumo metu, ligų poveikį vaisiaus sveikatai, mitybos įpročių įtaką burnos sveikatai, dantų gydymą nėštumo metu ir praktinius patarimus nėščiosioms.
  • mityba po gimdymo ir žindymo metu: žindymo laikotarpiu moters mityba reikalauja didesnio dėmesio dėl išaugusio energijos poreikio motinos pieno gamybai bei padidėjusio vitaminų ir mineralinių medžiagų kiekio. Užsiėmimo metu kalbėsime apie mitybos ypatumus, mitybos įtaka žindymui ir žindymo įtaką moters sveikatai, aptarsime kokius maisto produktus rinktis ir kurių vengti žindymo laikotarpiu.
  • fizinis aktyvumas nėštumo metu: saugi, teisingai pasirinkta mankšta padeda išvengti raumenų įtampos sukeliamų skausmų, paruošti kūną gimdymui ir užtikrinti palankias sąlygas vaisiui vystytis. Užsiėmimo metu kalbėsime apie fizinį aktyvumą kiekvieną nėštumo trimestrą ir mankštos tikslus. Apžvelgsime dažniausiai girdimus mitus ir kodėl neverta jais tikėti.
  • kūdikių žindymas: motinos pienas yra tinkamiausias maistas kūdikiui, o žindymas ypač naudingas kūdikio ir motinos sveikatai. Pasaulio sveikatos organizacija rekomenduoja pirmus 6 gyvenimo mėnesius kūdikius tik žindyti, siekiant užtikrinti optimalų kūdikio augimą, vystymąsi ir sveikatą. Užsiėmimo metu kalbėsime apie ilgalaikio žindymo privalumus ir naudą kūdikio sveiktai, sėkmingo žindymo patarimus, kylančius iššūkius ir jų sprendimo būdus.
  • emocijos ir jausmai nėštumo metu bei po jo: besilaukiant ir tapus mam kūne vykstantys pokyčiai stipriai veikia žmogaus psichologinę savijautą. Apžvelgsime jausmus ir emocijas, kurių galime tikėtis nėštumo metu ir po jo, bei ženklus, kurių nereikėtų praleisti siekiant užtikrinti, kad šis ypatingas gyvenimo periodas būtų kupinas laimės.
  • kūdikių primaitinimas ir mažų vaikų mityba: maždaug 6 mėnesių amžiaus kūdikio energijos ir maistinių medžiagų poreikis tampa didesnis, nei gali suteikti motinos pienas, todėl Pasaulinė sveikatos organizacija rekomenduoja kūdikiams nuo 6 mėnesių pradėti duoti papildomą maistą. Teisingi primaitinimo žingsniai yra svarbūs užtikrinant maisto medžiagų poreikį, protinį ir fizinį vaikų vystymąsi ir sveikatą. Užsimėmimo metu kalbėsime apie primaitinimo principus, papildomo maisto kiekį ir valgymo dažnumą, rekomenduojamus ir vengtinus maisto produktus mažų vaikų mityboje.
  • fizinis aktyvumas po gimdymo: teisingai parinktas fizinis aktyvumas padeda kūnui atsigauti po gimdymo, pagerina laikyseną ir savijautą. Tinkamai parinkti fiziniai pratimai padeda greičiau susigrąžinti kūno formas ir sustiprinti kūną. Užsimėmimo metu pasidalysime fizinio aktyvumo rekomendacijomis po gimdymo natūraliais gimdymo takais ir po Cezario pjūvio. Sužinosite, kada ir kaip saugiai pradėti mankštintis pagimdžius, kokius pratimus geriausia rinktis.
  • pogimdyminė depresija: tai nuotaikos sutrikimas, siejamas su gimdymu ir galintis paveikti visus šeimos narius. Ši būsena pasireiškia apytiksliai 1 iš 8 moterų. Gebėjimas ją atpažinti ir kreiptis reikiamos pagalbos gali padėti išvengti ilgalaikių šios būsenos keliamų pasekmių. Užsiėmimo metu kalbėsime apie pogimdyvinės depresijos požymius ir pagalbos galimybes.
  • kūdikių mankšta: tai efektyvus būdas grūdinti mažylį, reguliuoti jo raumenų tonusą ir užmegzti ryšį su kūdikiu. Kūdikio nervų sistema, priimdama signalus iš aplinkos, aktyviai mokosi judesių ir savarankiško pasaulio pažinimo, todėl saugios aplinkos, skatinančios mažylio vystymąsi, sukūrimas ypač svarbus pirmaisiais jo gyvenimo metais. Užsiėmimo metu aptarsime pagrindinius kūdikio raidos etapus. Sužinosite, kada tėvai gali patys mankštinti mažylį, o kada vertėtų kreiptis į specialistą. Apžvelgsime populiariausias kūdikiams skirtas priemones ir jų poveikį vystymuisi.

Pradžia – balandžio 29 d.

Užsiregistravę dalyviai gaus nuorodą, skirtą prisijungti prie užsiėmimų, ir visą kitą išsamią informaciją.

Daugiau informacijos: edita.paulikaite@vvsb.lt

kitos programos